Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » BIEENKORF ONDERZOEKEN » EPS bijenkasten

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Na vier weken betaling nog geen kast ontvangen !!!
 Bericht Geplaatst: do mei 17, 2018 10:43 

Beste forumleden, ik wilde verzoeken of er nog personen zijn die een of meerdere artikelen hebben besteld net als ik en nog steeds niets ontvangen hebben, ik heb half april een kast besteld en gelijk betaald maar tot op heden nog niets gekregen of een goede uitleg gehad, vind ik zo langzamerhand wel verdacht te vinden vandaar deze melding c/q oproep. :oops: ik ben ook van plan om dit op een andere plaats te plaatsen als ik binnen enkele dagen nog niets heb ontvangen vind dit dus absoluut niet kunnen terwijl ik er veel vertrouwen in had. :evil: ook als het nog goed komt zal ik dit melden van zodra het in orde is. :!:

Laatst bijgewerkt door Moertje op vr mei 18, 2018 19:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na vier weken betaling nog geen kast ontvangen !!!
 Bericht Geplaatst: vr mei 18, 2018 17:53 

en waar heb je dit besteld, misschien toch handig om dit te weten :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Bericht Geplaatst: vr mei 18, 2018 19:48 

Bij deze, de kast reeds ontvangen en ik ben er erg blij mee ziet er zeer gaaf en degelijk uit. :lol: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Bericht Geplaatst: di mei 29, 2018 2:17 
Site Admin

Ik heb deze boodschap bewust laten staan omdat dit ook moet kunnen vind ik.
Ik wil graag verduidelijken wat er mis liep.

De reden hier is een samenloop van omstandigheden.

Door de honinggekte dit voorjaar moet iedere besteller zowiezo al zeker rekenen op minstens een week voor levering want er is abnormaal veel werk in de bijen dit voorjaar. En dan hebben we het over meer dan 50 productiekasten over 6 standen verdeeld..

Die drukte vertaalt zich ook in veel meer bestellingen, imkers hebben meer nodig of komen wat te kort dezer dagen. Wijzelf zaten met 3 honingkamers op de volken...

Bovendien is de interesse in de kasten ook dit jaar weer een stuk hoger dan het voorbije jaar.
Het klaarmaken van de bestellingen blijft een werk van 1 man na de werkuren (7 dagen op 7).
En er komen de laatste tijd tot 15 bestellingen per week binnen !

En dan een blunder van mijnentwege door me te laten overhalen om een dikke week mee naar het buitenland te gaan. Vorig voorjaar met de late vorst kwam de eerste slingering immers pas begin juni...
Overuren tot heel laat maakten dat mogelijk door alle bestellingen van die week klaar te krijgen voor vertrek. Alle bestellingen stonden klaar om mee te gaan met GLS naar de klanten.

Dan een toevallige gebeurtenis : de chauffeur kreeg niet alles geladen en liet enkele reeds ingescande pakken achter om na het verlof WE te komen ophalen.

Pas na een week zag ik toevallig enkele berichten van klanten die nog niets ontvangen hadden. Wifi bereik waar ik zat was ronduit slecht. Ik heb daarop geantwoord van ginds uit, dat ik het zou nagaan wat er mis was gegaan. Sommige mensen begrepen het, andere minder, wat ik hen niet verwijt. Na contact met het thuisfront en GLS bleken er dus enkele pakken niet mee genomen. De persoon aan de lijn bij GLS zou onmiddellijk de chauffeur sturen.
Dit gebeurde dus ook niet want ze vonden de aanvragen niet terug omdat alles al ingescand was geweest. Resultaat : bij thuiskomst stonden die pakken er nog. Na weer een 'onzacht' contact met GLS werd me aangeraden volledig nieuwe labels aan te maken voor de pakken. Dat gebeurde dus en de pakken werden de 2e dag daarna opgehaald.
Normaal zijn ze dan de dag erna bij de klant, maar dat was ook pas de 3e dag omdat in dit geval depot Gent blijkbaar met overdrukte of onderbezetting zat.

Tot zover een relaas van wat mis liep.

Les voor mij :
- werk gewone uren, overuren renderen niet of neem hulp aan en maak de kasten duurder
- laat me niet meer overhalen om nog weg te gaan in actieve bijentijd

Naar bestellers toe :
- het niet actieve bijenseizoen is een beter moment om te bestellen
- een beetje geduld en respect voor wat we doen mag wel, je moet niet te snel denken dat iemand je smoesjes zit te vertellen, je 'gerold' bent en iemand met je centen weg is

Veel mensen, die ons (nog) niet persoonlijk kennen, denken dat ze hier in een winkel terecht komen waar je bestelling meteen wordt door gegeven aan de betrokken personen. Voorlopig is het nog het werk van mij alleen met een eigen zelfstandige job, ook actief imker, kweker, bijenonderzoeker die een kast ontwikkelde beter voor de bijen en gemakkelijker om zelf mee te imkeren. Dat er reeds vroeg anderen mee op de kar sprongen en ondertussen veel personen de kasten willen hebben is alleen maar voldoening gevend. Ik doe er alles aan om dat in goede banen te blijven leiden maar begrijp dat dit op lange termijn een andere richting zal uit moeten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Bericht Geplaatst: di mei 29, 2018 8:10 

Marc, dank je voor de faire uiteenzetting, en achteraf is dat wel te verklaren. Wat betreft mijzelf kan ik vertellen dat ik natuurlijk geen ervaring had bij U.
Maar het gegeven wil dat ik amper daarvoor echt een fikse som geld kwijt was gespeeld door een bestelling te plaatsen voor een dubbele balkondeur welke niet door is gegaan, dat speelde erg bij mij en niet verwonderlijk denk ik als je dat mee maakt en voor mij is dat best veel geld welke ik ben kwijtgespeeld en dus ook geen deur heb gehad.
Maar eind goed is al goed en ben zelfs nu al bezig een vervolg bestelling te plaatsen.

Voorstel: enig feedback tijdens deze vrij lange periode is wel gewenst geweest, op je site staat dat als je reactie krijgt dat alles in orde is de bestelling vlug word uitgevoerd. Als je mij bij bestelling had vermeld dat het vier weken zou duren was er mijnerzijds niets aan de hand geweest.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Bericht Geplaatst: di mei 29, 2018 23:38 
Site Admin

Denk dat het duidelijk is dat ik dat voorop niet kon weten he :-).
Had de chauffeur de pakken die niet meer in de camionette konden, terug uitgescand was er wellicht niets mis gelopen en waren ze enkele dagen later gewoon opgehaald. Dan had je de bestelling binnen de 2 weken gehad in een zeer moeilijke periode. Niet zo slecht dacht ik.

Als ik voorop weet dat ik moet wachten op een element dat niet in stock is, wordt de klant daarvan verwittigd en een alternatief of een levering in 2 delen voorgesteld.

Ik wil dit voorval hiermee af sluiten, hopend dat het niet meer voor komt.
En moesten er nog zo fouten gemaakt worden, ik ben niet getrouwd met GLS he :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » BIEENKORF ONDERZOEKEN » EPS bijenkasten