|
Het is nu wo aug 10, 2022 4:03 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
JanssensM
|
Berichttitel: bijenhuis wordt niet meer bezocht Geplaatst: zo maart 13, 2016 10:48 |
|
|
Goedemorgen iedereen,
Ik ben sinds enkele jaren bezig om bijenhuisjes of de zogenaamde insectenhotels in mijn stadstuin te integreren. Zij werden frequent bezocht en ik had veel 'nestjes'. Echter willen de bijen geen tweede keer broeden in de buisjes en gaatjes. Ze komen er nog op af, maar kruipen er bewust niet meer in.
Heeft iemand tips of zijn insectenhotels maar één keer bruikbaar?
Alvast bedankt.
|
|
 |
|
 |
marc
|
Berichttitel: Re: bijenhuis wordt niet meer bezocht Geplaatst: di maart 22, 2016 19:40 |
|
 |
Site Admin |
 |
Geregistreerd: ma mei 14, 2007 18:37 Berichten: 1336 Woonplaats: Rukkelingen-Loon
|
Soms gebruiken ze de pijpjes een 2e jaar maar dan is de sterfte van de nieuwe kweek ook veel groter. Veelal zoeken ze nieuwe buisjes om in te richten. Nadat een eerste broed uitloopt blijven er toch nog veel vreemde stoffen en diertjes achter waardoor het pijpje niet interessant meer is voor hergebruik. Je kan dus best met 2 blokken (hotels) werken, net voor het uitlopen een nieuw blok met nieuw nestgelegenheid naast het oude hangen en het oude, nadat alles is uitgelopen, wegnemen, kuisen en nieuwe pijpjes steken. Doe je dit niet, gaat je opgebouwde populatie zienderogen achteruit of trekken ze weg.
|
|
 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
Het is nu wo aug 10, 2022 4:03 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
|
|
 |