Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » BIEENKORF FORUM » Café

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Proficiat met jullie site
 Bericht Geplaatst: wo mei 30, 2007 14:38 

Marc & Stijn, mooie site hebben jullie, kwam er toevallig op met google. Samen met mijn vrouw zijn we imkers van het eerste uur, dat wil zeggen ondertussen al bijna 40 jaar. Tis nog allemaal te veel om door te nemen maar we gaan er zeker onze tijd voor nemen, jullie horen zeker nog van ons. Sukses, Jean en Lisette

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo mei 30, 2007 17:38 
Site Admin

Dag Jean en Lisette, bedankt alvast voor de complimentjes, hopelijk komen we elkaar hier nog meer tegen.
Je bent de eerste gast op ons forum, we geven daar geen prijs voor weg maar zijn er natuurlijk niet minder fier om.
40 jaar imker, een bron van wijsheid en ervaring dus, we kunnen dat hier gebruiken. Je spreekt bovendien perfect Nederlands, een uitgeweken Vlaming of Nederlander naar onze mooie Ardennen ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do mei 31, 2007 13:56 

Marc, ge zit er nogal snel op. 'k Was just uw onderzoek aan het lezen en ik moet zeggen dat ge hier ook eens moogt komen kijken want sinds mijn vrouw en ik hier vast wonen en bijen houden heb ik geen dode volken meer. We doen het hier zo natuurlijk mogelijk, producten tegen mijten ken ik niet en ik volg het ook niet. Het stuifmeel is hier prima veel beter dan in Vlaanderen waar we vroeger woonden.
Wij zijn dus vlamingen die hun hebbenb en houden daar hebben achtergelaten en de drukte verlaten voor de rust en de mooie bossen hier.
We hopen hier samen oud te worden :D
Jean

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do mei 31, 2007 20:47 
Site Admin

Jean, ik heb een onderzoek gedaan in Houffalize, niet zo ver uit de buurt bij jou. Het waren daar ook uitgeweken Vlamingen die van hun tweede verblijf hun vaste woonst maakten en er nu prachtig wonen.
Ook hij imkert met succes zonder varroabehandelingen toe te passen en hun najaarsdrachten zijn ook heel goed. Jullie zitten zowat in dezelfde drachten daar en zijn bij de gelukkigen die terug kunnen imkeren zonder chemie in de kasten.
Mail me je gegevens maar ik kom zeker eens langs.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo jun 03, 2007 9:50 

Ik kwam hier terecht via google op zoek naar natuurfoto's.
Vooral het forumcontact vind ik handig, succes met de site.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo jun 03, 2007 20:09 
Site Admin

Dag Wendy, welkom. Heb je wat met natuurfotografie ? Ik ben altijd jaloers op die mensen die zulke mooie macro-opnames maken van insecten en andere natuurmomenten. Er komt heel wat vakmanschap, geduld en wellicht ook een tikkeltje geluk bij kijken. Ik surf ook graag naar sites met prachtige natuurfoto's. Onder 'fotogids' kan je onze eigen amateurfoto's van bijen en andere insecten bekijken.

Laatst bijgewerkt door marc op zo jul 29, 2007 11:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma jun 04, 2007 14:59 

Marc als natuurliefhebber en lid van een plaatselijk milieugroep kijk ik graag naar natuuropnames. Mijn favoriete website is http://www.natuurfotoalbum.be. Zelf fotografeer ik weinig.
Ik ben wel opgegroeid in de bijen want één van mijn grootvaders had heel wat bijenkorven staan, vandaar ook mijn interesse voor bijen.
Ik heb er al wel eens aan gedacht om hier in de achtertuin een korf te plaatsen maar de relatie met de buren is nu al niet optimaal, dus doe ik dat maar niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo jun 06, 2007 21:37 
Site Admin

Wendy het blijft nochthans een boeiende hobby waarvan je nog dagelijks versteld staat en het brengt je nog veel dichter bij de natuur.
Ik ken je woonsituatie niet maar weet dat er de laatste tijd zelfs in steden en woonkernen bijen gehouden worden.
Er bestaan bijen die zachter van aard zijn, zo'n volk kan gerust in de achtertuin staan. En ik ben er zeker van dat de buren er anders gaan over denken als je hen jaarlijks gedenkt met een potje honing.
Het brengt natuurlijk wat werk met zich mee, vooral in de actieve maanden, zeg maar van april tot september.
Bijen worden ook niet meer in korven gehouden maar in kasten met losse raampjes waarin je gemakkelijk kan werken.
Indien je wil kan je hier gerust eens komen kijken, als het aanslaat kan ik je wel aan een kast met bijen helpen. Je ziet maar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Forumoverzicht » BIEENKORF FORUM » Café